نازنین جونمنازنین جونم، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

نازنین جونم

بدون عنوان

1394/5/25 22:10
نویسنده : مامان
94 بازدید
اشتراک گذاری

 

مایه خوش یمنی و خوبى زن

رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «از خوش یمنی و خوبى زن است که اوّلین فرزندش دختر باشد.»

 

دختران حسناتند، و پسران نعمات

ابان بن تغلب از امام صادق (علیه السّلام) روایت کرده است که فرمود: دختران حسناتند، و پسران نعمت؛ و حسنات موجب ثواب و اجر و پاداشند ولى نعمت موجب بازخواست مى‏شود.

 

دختر مایه نزول برکت و رحمت و زیارت فرشتگان

رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «خانه‏اى نیست که در آن دختران باشند مگر اینکه هر روز بر آن خانه دوازده برکت و رحمت از آسمان نازل مى‏شود و زیارت فرشتگان از این خانه قطع نمى‏گردد و فرشته‏ها براى پدرشان هر روز و شب عبادت یکسال را مى‏نویسند.»

 

یاری دختر دار تا روز قیامت

 روایت شده است که از یکى از دو امام باقر یا صادق (علیهما السّلام) فرمودند: هر گاه مردى داراى دخترى شود، خداوند فرشته‏اى را بر او فرود مى‏آورد تا بال خود را بر سر و سینه آن دختر کشیده گوید: این موجود ناتوانى است که از ضعف آفریده شده است، و کسى که بر او انفاق کند و هزینه او را بر عهده بگیرد تا روز قیامت یارى خواهد شد.

 

دختر ریحانه خوش بو

روایت شده است که رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) را به میلاد حضرت فاطمه (علیها سلام) بشارت دادند، آن حضرت به چهره اصحابش نگاهى انداخت، و چون آنان را اندوهگین دید فرمود: «شما را چه شده است؟! (فاطمه من) ریحانه‏اى است که او را مى‏بویم، و روزى او با خدا است.»

امیرالمومنین على (علیه السّلام) فرمود: «هر گاه مژده ولادت دختر، به رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) داده مى‏شد، آن حضرت مى‏فرمود: شاخه گل خوشبویى است، و روزى او هم به عهده خداوند متعال است.

 

دختر دلسوز والدین

امام صادق (علیه السّلام) فرمود: «حضرت ابراهیم(علیه السّلام) از پروردگارش خواست که دخترى به او دهد که بعد از مرگش بر او گریه و ندبه کند».

 

دختر داشتن برابر با برکت، یارى خداوند و ثواب دختر داشتن بیشتر ازهزار حجّ و هزار جهاد و هزار شتر و یا گاو که هدیه مکّه کند و هزار مهمانى دادن

رسول خدا صل(صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «هر کس یک دختر دارد خداوند او را کمک مى‏کند و یارى مى‏نماید و برکت مى‏دهد و او را مى‏آمرزد.» در حدیث دیگری فرمودند: «هر کس یک دختر دارد براى او بهتر از هزار حجّ و هزار جهاد و هزار شتر و یا گاو که هدیه مکّه کند و هزار مهمانى دادن است.

 

دختران باقیات الصالحات

پیامبر (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «خداوند رحمت نماید بر پدر چند دختر، دختران، با برکت و دوست داشتنى هستند و پسران، بشارت دهنده و شاد کننده هستند و دختران باقیات الصالحات هستند.»

 

سرپرستی دختران برابر با مانع ورود به جهنم ،وجوب بهشت و باغ‏هاى بهشتى

پیامبر خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمودند:«هر کس از سه دختر سرپرستى کند سه باغ از باغ‏هاى بهشتى به او داده مى‏شود که هر باغى از دنیا و آنچه در دنیاست بزرگتر است.»[11] در حدیث دیگری فرمودند: «کسى که سه دختر دارد و بر رنج و سختى و راحتى آنان شکیبا باشد اینان در روز قیامت مانعى (از جهنّم) براى او خواهند بود.»[12] در حدیث دیگری فرمودند: «هر کس خرجى سه دختر یا سه خواهرش را بدهد بهشت بر او واجب است » پرسیدند: اى رسول خدا! خرج دو نفر را نیز؟، فرمود بله و دو نفر گفتند: اى رسول خدا! و یک نفر؟، فرمود: و یک نفر. و حضرت (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: هر کس سه دختر و سه خواهر را سرپرستى کند و بر جاى دادن ایشان صبر کند تا آنکه شوهر کنند یا آنکه بمیرند و در قبر جاى کنند من و او همانند این دو انگشت (به انگشت شهادت و وسط اشاره کرد) در بهشت جاى داریم عرض کردم: اى رسول خدا! و دو تا؟، فرمود: و دو تا عرضه داشتم: و یکى، فرمود و یکى».

امام صادق علیه السّلام) فرمود: «هر کس دو دختر و یا دو خواهر و یا دو عمّه و یا دو خاله را تکفّل کند ما او را از آتش باز مى‏گیریم.»

 


                                                                                                                                                                                          

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامانه شایلین
22 آبان 94 14:00
خاله فدات شه نازنینی خاله... چه اسم زیبایی داری عشقممممممم